Mudubudu.lt
Sodas ir daržasRankdarbiaiŠeima ir laisvalaikis
Vaikams
• Spalvinimo paveiksliukai
• Užduotys vaikams
• Popierinės lėlės
• Piešimas ant veido
• Kvietimai vaikams
• Popierius laiškams
• Karpiniai iš popieriaus
- Pasipuoškime Kalėdoms
• Stalo žaidimas
- Žaidimas ,,Suskaičiuok
• Kaukės vaikams
• Dainelės vaikams
• Diktantai
• Aktyvus vaikas
- Aktyvūs žaidimai namuose
- Loginiai žaidimai
- Eksperimentai
- Linksmi žaidimai vaikams
- Žaidimai vaikams iki 2 m.
- Aktyvus vaikas vasarą
- Žaidimai su spalvomis
• Logopediniai pratimai
• Darbeliai vaikams
- Pavasario darbeliai
- Mamos diena
- Darbeliai vyresniems vaikams
- Darbeliai rudeniui
- Jūra
- Origami
- Darbeliai Kalėdoms
• Mokomės skaityti
• Velykų desertai
• Mokomieji žaidimai
• Metodinės priemonės
• Idėjos ugdomajai veiklai
• Ikimokyklinuko ugdymas
- Skaičiavimas ir matavimas
- Aplinkos pažinimas
- Sakytinės ir rašytinės kalbos ugdymas
- Kūrybingumo ugdymas
• Vaikų projektai
- Spalvotas pasaulis
- Augaliukas daktariukas
- Stebuklingas vanduo
- Orai
- Saugus kelyje
- Tyla - garsas
- Miško karalystė
- Pasimatuok profesiją
- Kaip sukonstruoti robotą
- Dinozaurų pasaulis
- Bitės
- Vaistažolės
• STEAM
Nėštumas
• Nėščiosios savijauta
• Nėštumo kalendorius
- Pirmas nėštumo mėnuo
- Antras nėštumo mėnuo
- Trečias nėštumo mėnuo
- Ketvirtas nėštumo mėnuo
- Penktas nėštumo mėnuo
- Šeštas nėštumo mėnuo
- Septintas nėštumo mėnuo
- Aštuntas nėštumo mėnuo
• Nėščiosios mityba
• Priešlaikinis gimdymas
• Kūdikio padėtis gimdoje
• Sąrėmiai
• Gimdymas ir pogimdyvinis periodas
Laisvalaikis
• Valentino diena
• Dovanų idėjos Kalėdoms
Šventos Velykos
Vaiko raida
• Vaikų intelektas
• Žaidimų svarba vaiko raidoje
• Prieraišumo jausmas
• Vaiko auklėjimas ir elgesys
• Vaikų mityba
• Piešimo raida
• Vaiko svoris
• Kūdikio pažintis su lauku
• Kūdikio dienos režimas
• Naujagimių odelė ir maudymas
• Kaip auklėti vaiką?
• Vaiko valios ugdymas
• Kaip vaiką ruošti mokyklai
• Vaiko motyvacija mokytis
• Taisyklės ir ribos
• Brolių ir seserų bendravimas ir konkurencija
• Kūdikio ir vaiko miegas
• Elgesys prie stalo

Augaliukas daktariukas

Projektuose vaikas turi turėti laisvę kurti ir siūlyti idėjas, kurias suaugęs žmogus padėtų vaikui sukonkretinti ir įgyvendinti, pasiūlyti alternatyvių ar pagrindinių minčių, kur vaikas  galėtų sužinoti ką nors naujo.
Projekto eiga:
Vaikams pristatomas projekto tikslas: susipažinti su augalais, kurie yra naudingi žmogaus sveikatai, naudojami kaip maistas ar vaistas, kartu sugalvoti projekto pavadinimą: pvz., „Karalaitė gėlytė”, „Dilgėlytės  pasaulis”, „Augaliukas daktariukas”, „Dilgėlytė princesytė”.

Vaikai galvoja klausimus, ką norėtų sužinoti apie šiuos augalus:

Ar visi augalai geri?
Kurie augalai gydo?
Kaip galiu su jais žaisti?
Ar jie kvepia?
Kaip augalas duoda bitei medaus?


Ir viena skiltis skirta pačiam vaikui ieškoti informacijos visais įmanomais būdais. „Ką aš sužinojau ir radau pats.“

Kaip augalo pavadinimas?
Kaip auga?
Ar jie skanūs?
Ką matyčiau, jei aš būčiau vabaliukas?
Kaip atrodo jo vidus?
Kur jie auga?

Vaikai namuose su tėveliais gali ieškoti informacijos knygose, internete ir padaryti pristatomuosius darbus. Kiekvienas vaikas pasidalintų informacija su klasės draugais, sukūrtų edukacinio pobūdžio pristatymus su tos žolelės arbatomis.

KAIP JIE AUGA?
Pokalbį apie augmenijos trapumą mokytoja praveda klasėje, ji gali pateikti tokius klausimus: ar gėlės juda, ar jos moka šokti, ką dar daro gėlės mums, ar augalai gali gydyti? Pasižiūrėti edukacinį filmuką, kaip gėlės juda pagal saulės šviesą, kaip auga. Pamatyti, kaip auga įvairūs augalai, vaikai yra vedami į pievas, šiltnamį. Šiltnamyje gali apžiūrėti augančius prieskoninius augalus, taip pat pomidorus, agurkus, paprikas, salotas, ridikėlius, svogūnus. Kiekvienas vaikas gali pasodinti po kokio nors augalo daigelį, pvz., gėlės.

AR JIE SKANŪS?
Lauke vaikams galima priskinti pienių ir papasakoti apie jų naudą organizmui. Savo stebėjimo lapuose vaikai gali prisiklijuoti pienės nuotrauką, užrašyti jos pavadinimą. Kiekvienas vaikas turi liniuotę ir išmatuoja pienės aukštį.  Jei yra proga, galima paragauti ir pienių medaus. Vienas sveikiausių augalų yra dilgėlė. Vaikams įdomu, kur jos auga, kaip gali nudilginti ir kam naudojamos jų gydomosios savybės, ką galima padaryti iš dilgėlių. Vaikai gali paragauti šviežiai išspaustų dilgėlių sulčių su vynuogėmis.  Galima jiems papasakoti, kas yra valgomi ir nevalgomi augalai, dekoratyviniai arba vaistiniai augalai.

AR JIE SKANŪS?
Kitos veiklos metu vaikai gali kurti ir pasigaminti iš prieskoninių žolelių bei citrusinių vaisių, uogų arbatas.  Tačiau pirmiausia jie turėtų atlikti tiriamuosius veiksmus – ištirti kvapą, įsivaizduoti, kuri arbata yra skaniausia, ir kokie skoniai dera tarpusavyje, tik tuomet patiems susikurti receptą. Kad vaikams būtų lengviau, ant kiekvieno augalo užrašykite augalo pavadinimą, kurį vaikai galėtų nurašyti, perskaityti. Tuomet leiskite vaikams savo idėjas realizuoti ir sudėti norimas žoleles į puodelius, pagardinti citrusiniais vaisiais ar imbieru. Suaugęs žmogus turėtų užpilti karštu vandeniu ir papasakoti, kad karštas vanduo gali nudeginti, todėl reikia elgtis atsargiai.
VAIKAS PROJEKTE: kūrybiškai pažvelgs į receptų kūrimą, remiantis turima patirtimi derins skonius. Sužinos ir išmoks naujų žodžių, augalų pavadinimų. Veikdamas kartu su kitais vaikais, mokysis laukti savo eilėje, paprašys paduoti reikiamas žoleles. Suvokdamas, kad arbata karšta, atsargiai elgsis prie stalo. Po darbų skatinamas susitvarkyti, apibendrinti savo pojūčius ir atradimus.

Ar jie kvepia?
Vaikai atsineša savo surinktus kvepiančius augalus ir panaudoja jau klasėje esančius.  Vaikai tyrinėjo kiekvieną kvapą atskirai ir bandė sujungti kelis kvapus vienu metu. Iš visų žolelių vaikai maišė kvapus ir rišo į vanteles, sugalvojo savo kvapui pavadinimą, užrašė ir džiovino vanteles klasėje.

Vaikas projekte: tyrinėjo kvapus, kritiškai žvelgė į kvapų įvairovę ir draugo pasirinktą kvapą, kūrybiškai pateikė kvapų pavadinimus.

Ką matyčiau, jei aš būčiau vabaliukas?
Vaikai gali pabandyti įsivaizduoti ir susigalvoti fotografuoti tai, kad  tampa vabaliukais. Vabaliukai yra maži ir žvelgia iš labai žemai.  Vaikai gali apmąstyti ir padiskutuoti, kokį augalą pamatytų, jei būtų tokie maži, kaip vabaliukai. Leiskite vaikams atsinešti mobiliuosius telefonus ar fotoaparatus ir keliaukite į pievą ieškoti vaizdų.  Tegul vaikai patys renkasi vietą, kur fotografuos. Vėliau nuotraukas peržiūrėkite kompiuterio ekrane ir aptarkite, reflektuokite. Stebint jau padarytas nuotraukas vaikai suvoks, koks pasaulis yra iš apačios..

VAIKAS PROJEKTE: mokysis veikti kartu su kitais vaikais ir dalintis telefone esančia kamera. Skatinamas atsakingai įvertinti nuotrauką ir pasirinkti kadrus, kurie labiausiai atitinka temą ir klausimą. Lavins savo fantaziją, įsivaizduodamas save vabaliuko vietoje. Suvoks, koks didelis vaikas yra mažiems vabaliukams, ypatingai pažvelgs  į augalus,  lavins vaizduotę, plės savo poreikių ratą, ieškos ir ras įdomių kadrų.

Ką matyčiau, jei aš būčiau vabaliukas?
Vaikams pasiūloma nupiešti vaizdus iš apačios, prašoma naudotis akvarele ir guašu. Kokia būtų saulė tarp didelių augalų?  Vaikai galėjo pasirinkti piešimo priemones, naudoti net kelias vienu metu.

VAIKAS PROJEKTE: mokosi rinktis, kaip norės pavaizduoti pievą, kurią mato vabaliukai. Vaikams buvo pateikiami keli pavyzdžiai, parodoma perspektyvos schema. Vaikas suvoks, kad net ir maži daiktai iš labai arti, gali būti dideli. Skatinamas pasiimti priemones pats, esant poreikiui jas keisti. Po veiklos vaikai skatinami susitvarkyti, pasikabinti piešinius išdžiūti, taip ugdosi vaikų savarankiškumas.

Kaip atrodo jo vidus?
Vaikams leiskite gamtoje prisiskinti įvairių augalų ir atsinešti į grupę. Augalus padalinkite į lėkštutes ir leiskite vaikams rinktis, kaip juos tyrinės: išardyti žiedą dalimis, juos stebėti per padidinimo stiklą ar teleskopą. Tyrinėjimo priemonėmis gali virsti ir žirklės, stiklas, veidrodis. Didžiausią įspūdį palieka mikroskopas, nes vaikai gali pamatyti tai, ko plika akimi nematome. Augaliuko vidus išraižytas įdomiomis linijomis, turi pūkelius.

VAIKAS PROJEKTE: tyrinės augalo dalis, suvoks, kad ne viskas matoma plika akimi, ir augalas yra daug įdomesnis nei atrodo iš išorės. Klausys mokytojos pasakojimo apie tai, kad neišnyktų augalai, reikalingos žiedadulkės, kurios turi nukeliauti į skirtingus žiedus,  o jas nešioja į tuos žiedus vabaliukai, bitutės.  Vaikai džiaugiasi projekto veiklomis, nes dirbdami komandoje pasiekė svarių rezultatų.

Kaip vadinasi?
Pasiūlyti vaikams iš pagrindinių vaistažolių pavadinimų sukurti kryžiažodžius. Vaikams yra pateikiami vaistažolių pavadinimai, kuriuos jie turi sudėlioti horizontaliai ir vertikaliai. Pavadinimai susikirstomi, jie turi atitikti raides. Lentoje perskaitykite pavadinimus ir priskirkite paveiksliukams. Susiskirstę komandomis, vaikai susikarpo pavadinimus ir kartu dėlioja kryžiažodį, piešia atsakymus. Dirbdami komandomis vaikai turi išsirinkti komandos kapitoną, kuris paskirs kiekvienam komandos nariui užduotis: karpyti vertikaliai ar horizontaliai surašytus pavadinimus,  atrinkti, kokie pavadinimai jau panaudoti,  piešti atsakymus.

Ką jau žinome? Viktorina
Rekomenduojame sujungti dvi grupes, kurios kuria tos pačios temos projektą. Abiejų grupių vaikai turėtų būti sugrupuoti į keturias komandas, kad galėtų dalintis jau žinoma informacija. Išrinkti komandų kapitonai, kurie puikiai skaito ir rašo. Kapitonai gautų atsakymų lapus, kuriuos pildytų pagal viktorinos metu pateiktus klausimus. Viktorinos pabaigoje komandų kapitonai susikeičia atsakymų lapais ir skaičiuoja teisingus atsakymus.
Kur bitės randa medaus? Tyrinėti augalo dalis, ieškoti žiedadulkių, žiūrėti edukacinį filmą, kaip bitės gamina medų. Paragauti bičių medaus.

 

 

 

© 2011-2024 mudubudu.lt | Visos teisės saugomos